Zpráva po 15 000 km aneb co se (ne)podělalo
Tady stále všechno dobrý. U vás doufám taky.
Tak mám za sebou 15 000 km. Toto číslo jsem natočil asi dva dny před Panama City. Ač to vypadalo, že tato pětitisícovka bude pro kolo pohodový úsek, není to tak úplně pravda. Silnice měla sice většinou dobrý povrch, ale je tu šílená vlhkost. A to se již trochu projevilo. Ale vezměme to jako obvykle po bodech:
1) Vše drží jak má. Občas už něco zaskřípe, ale ne pravidelně, stále spíše vyjímečně. Jen střed, když začne, tak křupe pravidelně a trvá dlouho než to přestane (samo od sebe).
2) Přední plášť má najeto 7000km, zadní 5000 km. V Panama City je prohodím (asi za 200 km). Přední plášť má ještě v podstatě celý vzorek. Zadní už je docela sjetý.
3) Brzdové špalíky už jsou hodně jeté (stále první originály Shimano XT). Předpokládám, že je každou chvilku vyměním. Ale jsem líný, takže možná taky ne a pojedou až na kov..
4) Řetěz jsem vyměnil společně s olejem v 14000 km. Protáhl se zhruba o 3/4 článku proti novému. Zuby na předním tácu nevykazují stále skoro žádné opotřebení. Na pastorku už nějaké opotřebení je, ale zatím je to ok.
5) V ložiskách ve středu je stále nějaký bordel. Někdy to chroupá třeba pár set km, pak zase ne. Neřeším. Pokud se to zhorší, pak vyměním misky s ložiskama (mám tu náhradní).
6) Vůli v přední nábě jsem nechal opravit v jedné cyklodílně, viz článek „Do Acapulca“. Chvíli to bylo naprosto v pořádku, ale poslední zhruba 1000 km se to zase objevilo. Jen ne pravidelně. Když dostane přední kolo ránu, tak někdy v nábě začne tak jako lupkat. Uvidím, jestli mě to bude moc štvát, tak to nechám spravit znovu.
7) Kolo mi začíná reznout. Holt ocelák a ta velká vlhkost, to se musí nějak projevit. Rez se objevila na návarcích na bowdeny pod rámovou trubkou a na jednom místě, kde jsem měl trochu odřený lak. Zatím je to ale jen hodně málo. Mimo to mi hodně rezne zvonek (levný zvonek za 25 Kč).
8 ) Počítač a všechna elektronika zatím naprosto bez problémů.
9) Dost se mi sypou obě trička Icebreaker. Jak se do nich každý den hodně potím a pak je peru, tak ta látka úplně zřídla a strašně se sype (dělají se v ní díry). Zatím to zašívám, ale budu je muset vyměnit.
10) Praská mi vrchní látka na botech. Vnitřní vložka s GTX je ok. Už jsem to musel na pár místech zašít. Pomalu se ze mě stává zručná švadlena.
11) Já jsem naprosto v pořádku. Žádná změna proti minulému reportu.
Přidávám seznam všech oprav od km 0, aby to bylo na jednom místě:
1) Uražené zrcátko
2) Dírka v tašce
3) Vyčištění a výměna kuliček v ložiskách přední náby.
Takže v podstatě stále všechno dobrý. Další zprávu dám po 20 000 km. Snad bude pořád všechno stále stejně v pohodě.
5.12.2011 v 9.43
Ahoj, cyklisto. Je radost číst Tvoje články a koukat na ty fotečky. Mohl bys přidat i nějakou větší galerii snímků. Takový nějaký TOP výběr toho co Tě nejvíce zaujalo a co se hoooodně líbilo. Mohl bys to sem dávat ke každému 5ti-tisícovému souhrnu. Ať můžu slintat
Jinak co se týče opotřebení kola, bych to hodnotil jako naprostou pohodu. To co zde popisuješ jsou naprosto běžné věci, které má každé kolo. Spíš se divím, že po tolika km takto šlape. Jen malá poznámka k těm plášťům – předek bych neměnil, pokud má vzorek a není popraskaný. Brzdové špalíky bych ale zcela jistě vyměnil!
Tak držím pěsti do další pětitisícovky!
Ahoj Jara.
7.12.2011 v 3.48
Zdar, ja nemenim plaste za nove, ale jen prohazuji zadek za predek, tj. zadni plast dopredu a predni dozadu. Protoze predek se temer nesjizdi. Se spalikama jeste chvilku pockam. Jak jsem psal, jsem linej. A zatim je tam furt nejaka guma, takze rafek to nenici. Jen predni brzdu uz musim mackat na doraz. Zadni stale staci lehce dobrzdovat dvouma prstama..
7.12.2011 v 14.15
No jo, já to mám s pláštěma podobně. Ale nakonec vepředu měním stejně nejčastěji, protože to většinou někde prorazím. Inu pláště za 150
A co to fotoalbum????